26 oktober 2016

Nu så! Ny cykeltrainer beställd!



Till slut så efter en hel del velande hit och dit, ska jag vänta en månad till eller? Nee nu har jag beställt och betalt för en ny Elite Turbo Muin Smart B+ direktdriven trainer, man skruvar dit en kassett på trainern och tar bort bakhjulet på hojen som ska fästas till trainern. Denna trainer har alltså stöd för Ant+ vilket innebär att jag kommer att köra med den mot min gamla Garmin Edge 800 det är planen. Danne köpte en förra månaden och har bara gott att säga om trainern så här långt. Beräknad leverans runt mitten på nästa vecka! :-)
Nu går min gamla Tacx Flow i pension efter 7 år i tjänst! I och för sig inte illa att hålla i så pass många år med tanke på hur mycket trainer jag kör varje vinter. Beräknar runt 200 timmar årligen från 2011 till nu plus några timmar mellan 2009-2010. Säg att det blir 1000 plus 150 timmar kanske, skulle bli 1150 timmar på gammeltrainern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar