1 augusti 2016

Partempot igår på Masters SM i Halmstad

Bild: Yvonne Fång

Nu har jag tid att sätta mig ner och plocka ut partempokörningen från igår. Har sedan vi kom hem imorse till Byn hunnit med att sova 4-5 timmar mosig i skallen nu ja så det räcker 141 mil i sträck hem via Stockholm sätter sina spår och ändå var vi två om att köra upp från Stockholm, dottern var ju med därifrån! Sedan har jag tömt bilen och gjort rent densamma. Rengjort hojarna men inte hunnit kolla på effektpedalerna som inte fungerade alls på sm:et!!! Så varken Garmin Edge 1000 eller Garmin Vector 2 S fanns att tillgå när de som bäst behövdes :-(
Inte såå bra reklam för Garmin faktiskt. Men det ska väl gå att fixa jag väntar på en ny Edge 1000 sedan så var ena cykelfästet till nya takräcket trasigt så det går tillbaks imorgon... Suck! Jag känner en viss frustration nu faktiskt med prylar som inte vill fungera bara...
Jaja!
Partempot igår, först värmde vi givetvis upp men jag glömde nolla mellan uppvärmning och race så jag fick markera ut själva partempot!

Uppvärmning + partempot markerat
Som synes 43,2 km/h i snitthastighet och 150(91%) BPM i snittpuls och 160(97%) BPM i maxpuls noterades vid målgången! Nä jag är grymt nöjd trots allt jag kunde inte kört fortare igår. Måns gjorde ett djävulskt jobb måste jag säga han tog rejäla förningar efter vändet då jag ett tag var ordentligt krokig... Men så är han en av Sveriges bästa H50 cyklister också!
Resultatlistan!

H50 Partempo Massters SM Halmstad
Idag vilar jag från all cykling för att dra igång igen utsövd imorgon då.
Å så veckans total,

Det vart nästan 2 timmar mindre än planerat men så var det ju SM veckan så det är ok!
Månadstotalen som jag sa tidigare blev det ett ordentligt minust på,


De 50 timmar jag snittat per månad var nu cirka 9 timmar kort, igen beroende på tävlingsmånad!
Det är trots det 18 timmar plus ungefär om min huvudräkning stämmer... Vilket när jag tänker efter är väldigt tveksamt med tanke på den lååånga gårdagen och lite sömn i förmiddags. ;-)

6 kommentarer:

  1. Surt med alla trasiga grejer. Desto roligare med medalj och att veta att du verkligen gav allt du hade😊😊😊. Grattis till medaljen!

    SvaraRadera
  2. Jo tack! Den medaljen överväger allt egentligen :-)
    Jag får ta nya tag fixa prylarna och sätta mig ner å fundera på vilken träning som ska genomföras nästa säsong. För mig är ju själva tävlingssäsongen över nu. Är lite fundersam bara över hur jag ska träna nästa säsong behålla nuvarande upplägg eller ändra. Måste också kolla mer exakt hur jag tränade förra säsongen för då kom jag perfekt formtoppad till SM:et... Många funderingar blir det ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del av tjusningen tycker jag är att analysera, utvärdera och justera. Du har alltså något stimulerande framför dig😊

      Radera
  3. Ja så är det ju :-)

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till er båda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah! Tack grabben! Jo det var verkligen kul att jag tillsammans med Måns lyckades ta medalj! Det väger liksom upp hela vinterns stenhårda träning...

      Radera