30 juli 2016

VSM tempo Halmstad

Ja det gick på hårt idag! Sida mot från start knixig inledning med en skarp 90 gradare sedan 1 km ungefär innan man fick köra vänster höger vänster på kullersten bla innan man kom ut på stora vägen. Sedan på i motvinden till vändet knappt 40 km/h i snitt, men det var tufft. Sedan från vändet och tillbaks gick jag på allt jag hade snittade strax över 43 km/h. Det gav 41,3 km/h i snitt i mål! Hade 149(90%) BPM i snittpuls och 159(96%) BPM i maxpuls dessutom.
Till råga på allt så verkar min effektmätare på tempohojen ha gett upp Vector S2! Verkar inte var mitt år i år vad det gäller garmin produkter först edge 1000 datorn å ny effektmätaren!!! Skit också!!!

VSM Tempot Halmstad

I mål som fyra av nio startande framför mig hade jag de två från förra året plus en ny som vann han kom från H50 till H55 i år! Jag är trots allt grymt nöjd både med tiden 43:12 min bästa 3-milare i år och placeringen gjorde mitt bästa!


Nu partempot med Måns imorgon! Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Bra kört Mats! Såg att det var grym konkurrens i år. H50 klassen verkade ju sjukt hård. Vinnaren där hade samma tid som H30 vinnaren... Lycka till imorgon!
    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Tack Freddan!Ja det var verkligen hårt! Jag hade verkligen inte mer att ge i dag!

    SvaraRadera