29 juni 2016

Mellan regn pass!

Mja tyvärr det vill inte riktigt klarna upp men vid 12.45 drog jag iväg planen var att cykla till Petra eller ja första rondellen jag kommer till i Petra när jag kommer utmed den härliga väg 3330.
Hade som målbild 2 timmar och 30 km/h i och med att det var en ordentlig vind på näsan till Petra men jag är stark så det blev bättre. Dessutom hade jag små delmål som var att i varje stigning ja det vart 462 hm så det var några backar där ställde jag mig upp å körde rätt hårt! Snittade rent av 32 km/h innan jag kom till Can Picafort och Playa de Muro där är det så tät trafik så där får man bara följa med strömmen, 2 timmar vart 1:57 så inte riktigt godkänt där då ;-)
Nä men helt ok faktiskt!
Playa de Muro-mot Arta-Petra-Playa de Muro
Idag mötte jag inte många cyklister 3 till Petra och 1 tillbaks, ute på stora vägen MA-12 på väg åter till Playa de Muro körde jag dock om några cyklister bla en spanjor, jag försöker alltid hälsa när jag kör om men den vart inte glad kan jag säga, ja se dessa sydeuroper... :-)
Är riktigt nöjd med mina pass hitintills mycket nöjd bra kvalite på alla 6 pass jag kört, 459,27 km och 16:08:50 i tid räknat! Imorgon sista cykelpasset för denna gång har jag tänkt vara ute i 4 timmar. Väntar på tips från coachen i detta nu, dvs Freddan som är grym på olika sträckningar här på Mallis han kan fan i mej hela ön utan å innan...
Så med andra ord jag vet faktiskt inte vad jag ska cykla imorgon än... Den som lever får se :-)
Apropå regnet, ja jag klarade mig ända till Can Picafort på returen innan regnet kom, men det varade inte mer än någon minut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar