30 juni 2016

Sista passet för denna gång på Mallorca!

Ett rätt så luugnt pass, enda påslaget var Bensinmacksbacken där jag verkligen körde så hårt det gick i värmen där uppe runt 34 grader varmt!

Coll de Sa Batalla
Som synes gick jag hårt på i klättringen 145(88%) BPM 294 watt(3,42 w/kg)!
Jag gick ut hårt men fick betala för det 2 km upp i klättringen då jag gick på rött! Paceade mig några minuter sen på igen å öka där det går sista 1,5 km:ern gick jag på max. Ser nu på ett annat Strava-segment att jag på de sista 1,8 km:arna hade 5:23(20,6 km/h) 149(91%) BPM 305 watt(3,55 w/kg) 76 RPM i kadens tungt ja men jag satsade på kraft!!! Alltså 18 sekunder från min bästa klättring, inte illa!

Playa de Muro-Santa Margalida-Muro-Sa Pobla-Selva-Lluc-Pollenca-Alcudia-Sa Pobla-Playa de Muro
Resten av rundan var en farväl tur för denna gång, jag hade som enda andra mål att köra i 4 timmar. Så resten vart en rätt skön resa trots regnet som kom när jag skulle ner från Bensinmacken till Pollenca, där körde jag lugnt ner för att inte gå omkull på blöta vägbanor.
En sista ToR till Sa Pobla fick avsluta rundan.
Nu sola, bada packa cykel och kläder för avfärd till Palma flygplats 8.10 imorgon...
Hasta la vista!
Ja just det! Jag plottade rundan med Strava imorse och den tog mig från Campanet till Selva via väg Cami Selva som verkar vara en ganmal bilväg ut till väg 3121! Skön väg gammal men inte lika dålig som den vanliga är en bit mellan Campanet och Selva. Jag stortrivdes vilka vyer!
Totalen för dessa härliga sju dagar vart,

24 juni - 30 juni

6 kommentarer:

  1. du spöade mig med ca 1 minut uppför Bensinmacksbacken,

    SvaraRadera
  2. Ojdå! Så pass! Ja du det var max i stort sett hela backen upp! Men så pass! Du får ge igen nästa gång du är här :-)

    SvaraRadera
  3. det blir nästa vår, längtar redan

    SvaraRadera
  4. Ja du man längtar lika fort som man lämnat denna underbara cykelö!!! :-)

    SvaraRadera
  5. Bensinmacksklättringen är i mitt tycke en av Mallis top 3 klättringar och den backe där vi alltid testade vårformen under de åren när vi brukade bo i Alcudia (och den enda backe där jag har en klart bättre tid än Anders).
    /Fredrik

    SvaraRadera
  6. Håller med om backen den är grymt bra precis rätt längd för min tunga kropp! ;-)
    Aha! Anders är alltså tvåa på bollen här ;-)

    SvaraRadera