23 maj 2016

Gymmet på jobbet

Jasså så pass!
Det vart 45 minuter egentligen något längre men jag kortar av det till jämna 45 i min träningsdagbok! Hela 8 benövningar resten bröst, axlar, mage och armar...
Totalt 16 övningar många av dem stegrat mot tyngre vikter så dagens pass känns verkligen i kroppen. Styrka för framtida tempolopp förhoppningsvis!
Märks dessutom att jag nu en bit in i Build perioden med bara ett styrkepass per vecka blivit något liite svagare i överkroppen viktmässigt men starkare i benövningarna. Logiskt kanske i och med all cykelträning. Noterbart är att jag gått ifrån att köra tunga vikter på benövningarna kör mycket lättare men korta snabba set det bränner bra och jag tror att det är rätt melodi för min kropp i alla fall.
Imorgon ser det ut som prognosen är något bättre dvs inget regn i alla fall i så fall blire recovery spin till och från jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar