24 maj 2016

Ah sköna morgonstund!



I morse tog det tid innan jag kom iväg hemifrån. Men vem har bråttom typ? ;-)
Inte jag i alla fall, såg till min glädje när jag kikade på termometern precis innan jag gick till garaget för att dra på mig pjucken att displayen visade på hela 13 grader!!! Äntligen!
Dock så vare ordentligt blött på vägbanan efter nattens regnande så det fick bli hybriden med stänkskärmar till jobbet, rätt skönt faktiskt i och med att jag ska cykla recovery spin idag och imorgon. Det lugna tempot gjorde att man cyklade i lugnt tempo in till jobbet och hann till och med känna av den sköna morgonluften med lukten av nyregnad mark eller vad det är för doft något med blött gräs gissar jag ;-)
Det var stort kalas för alla fåglar som satt utmed asfalten och pickade i sig maskar som fanns i massor på vägen! Det blir lite äckligt sen när man ska tvätta bort alla intorkade maskar som fastnat på ramen...

Morgonpasset till jobbet

Som sagt, lugn å fin! 110(67%) BPM i snittpuls är luuugnt!
Sedan undrar vän av ordning vad bilden av Cap Formentor gör högst upp?
Jooo! Jag vill bara meddela alla läsare att idag, idag är det exakt en månad tills jag och frun åker till Mallorca för 8 dars solsemester, träning, bad och god mat! Men vem räknar, ja inte jag i alla fall...  ;-)
Yeess!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar