11 oktober 2015

Veckan till ända

Hemma igen och summerar veckan som gått träningsmässigt som så, planeringen låg på 9h 15min!
Att jag gick plus berodde på gårdagens distans men det var inte ens en hel timme så det gör inget. Nästa vecka samma lika dvs 9h 15min. Får se hur denna vecka kommer att te sig men jag tror att det kommer in fler timmar på trainern. Går jag tillbaks till 2013 så ser jag att det förhåller sig som så att jag vid samma tidsperiod det året hade 50/50 trainer och mtb! Kan inte jämföra med 2014 för då var jag ju nyopererad och kunde bara köra trainer trainer trainer...

Veckototal
17 pass kanske verkar vara mycket men styrketräning/rodd delar jag upp i fler kortare pass under veckan därför blev det så pass många. Sedan räntar pendlarträningen(så länge jag kan köra på hårt i pendlarcyklingen innan kyla och halka sätter stopp för det) ju bra med 2 pass dagligen mån-fre blir det ju bara det 10 pass. Sträckningen minskade denna vecka med cirka 10 mil det beror på att jag bara kört mtb under arbetsveckan då blir det automatiskt fler timmar färre mil. Höjdaren den här vecka var naturligtvis gårdagens landsvägspass med Tomas runt Umeå-Vännäs!!!
Så djäkla coolt att du hade tid Tomas!!!
Tack för den, jag är skyldig dig ett kanoners pass bara så du vet ;-)
Precis som Tomas sa på sin blogg, vi hann snacka myycket cykel under de dryga 2,5 timmar vi var ute! Ett perfekt träningspass som dessutom mycket troligt kan ha varit sista utomhuspasset med landsvägshojen för i år.


1 kommentar:

  1. Tack själv för en trevlig lördag. Roligt att ha ett pass tillgodo inför nästa säsong.

    SvaraRadera