13 oktober 2015

30 km tempo

på trainer vart det i eftermiddag. Jag drog på mig ett trainerställ(kortärmat å bibs) direkt jag kom hem. Värmde upp i 10 minuter innan jag gav mig på ett 3-mils tempo!
Hardcore training real hardcore!
Det var enormt jobbigt rent av vidrigt jobbigt. Jag fokuserade något så ini h-vete på att hålla uppe effekten å inte släppa den under 320 watt.

Trainerpass

Redan efter 6 km var jag på snudden att kasta in handduken för det brann i mina ben men istället för att ge upp så släppte jag efter en anings aning bara. Då kom benen tillbaks å jag gick in i  andra andningen... Nu kunde jag köra på fram till 14-15 km körda då kom nästa tröskelkänning som tvingade mig att släppa efter aldrig så lite. Räknar till 5-6 styckna såna kortare återhämtningssegment. Sista fyra km:arna eller dryga fem minuter dock togs det inga fångar det var all out effort som gällde. Jag gav tamefan allt jag hade kvar precis allt!
Landade på,
30 km tempo
Så djävla nöjd så det är inte sant, jag körde 3 milaren på strax över 40 minuter mer exakt 40:05!!! Har bara varit under 40 minuter den 28 december 2013 efter flera månaders stenhård baseträning... I höst har jag som bekant inte kört speciellt hårt förrän nu sista veckorna några gånger så detta borde båda gott inför fortsättningen.Detta är verkligen ett betyg på att jag kan anse mig vara ikapp min nivå som var direkt efter SM:et. Å det känns kanoners rent av skitkul!!!
138(84%) BPM i snittpuls skvallrar om ett mer muskulärt tempo än kardio! Å det var det ju 82 RPM i snittkadens. Snitteffekten 320 watt hade jag som målbild och det vart 324 watt(3,74 w/kg)! Maxpuls på dagens pass 154(94%) BPM!
Så här gick milarna!


Det är en sådan total urlakning att köra ett 3 mils tempo så det finns nästa inte. Kroppen är för det första så totalt inte inställd på den smärta man i stort sett har från minut 1 till minut 40 chocken där är svår att beskriva för en som inte har upplevt den!
Sedan är det mentalt jobbigt att se varje km ticka fram lååångsamt aldrig så lååångsamt!!!
Men belöningen efter passet belöningen!!!

2 kommentarer:

  1. Jädrans vad stark du är redan nu. Flyter det på fram till sommaren blir du ostoppbar!

    SvaraRadera
  2. Jo tack! Det känns bra riktigt bra. Mina effektsiffror är riktigt bra jag har ju kalibrerat ner effekten på tacxen. Å ändå ligger jag så pass högt.
    Men det återstår ju bara 8 månaders träning innan vi vet vad dessa träningspass var värda! Sååå kämpa på bara! ;-)

    SvaraRadera