6 september 2015

Distanspass i regn 10 grader å motvind bitvis med andra ord misärcykling!

Jepp! Det hela inleddes med dryga 18 km i motvind upp till gamla Sävastvägen där började det småstänka på mig... Greeat tänkte jag men skam den som ger sig ,den tänkta rutten skulle följas.

Distans 2 timmar

När jag var ute på parallellvägen till 97:an regnade det ordentligt riktigt ordentligt! Nåå ja vidare upp till Svartbyleden där jag svängde in då ösregnade det å var 10 grader, jippi NOT!!! :-(

Svartbygården i regn å 10 grader, brrr!


Bister cyklist i bistert väder ;-)
För övigt här jag mötte enda cyklisten som var hård nog att också vara ute på träning :-)
Fram hit hade jag 27,7 km/h i snitt fart ett rätt skönt pass fram till regnet kom. Sedan efter vändet upp i medvind så var jag faktiskt tvungen att stå på det vart för kallt annars... Inget att välja på helt enkelt! Resan hem gick givetvis såå mycket snabbare 35,9 km/h i 32km dock bara 122(74%) BPM i snitt puls på hemkörningen så jag körde inte speciellt hårt fick bara bra hjälp av i runda slängar 5-6 sm medvind ;-) Skarvade på men en tur runt Gammelstad för att få ihop mina planerade 2 timmar.
Kan för övrigt nämna att i Byn/Gammelstad vare torrt inte en droppe regn så långt jag kunde se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar