28 augusti 2015

Första trainerpasset på drygt 2 månader

Å det kändes så ini bomben...

Trainerpass
Jag valde att köra utan fläkt för den står i sovrummet i och med att det är rätt varmt i huset senaste veckorna. Ides inte hämta den helt enkelt. Garaget i runda slängar 25 grader varmt men med öppen garagedörr dock. Inget vatten heller så efter 10 minuters uppvärmning drog jag på en tjuga...
Jag höll fan på att avlida av värme och smärtchocken!!!
Det var jobbigt asjobbigt rent av viiidrigt!
Inte en chans att jag skulle orkat köra en till tjuga aldrig i livet.

Tjugan
Hoppla hejsan! Så här vart tjugan...
Sedan 25 minuter lättare körning innan 10 minuters nedvärmning.

Imorgon: CK Sävast km!
På Dannes begäran så ska jag ställa upp å köra utom tävlan deras klubbmästerskap imorgon lördag. Dels för att jag ändå ska leverera nya högprofilhjulen till Danne de kom idag :-)
Jag kommer dock inte att köra på högprofilhjulen utan kör på mitt powertap därbak å original därfram... Har inte fått däck, fälgband eller slangar med låånga ventiler ännu... Ids inte skifta från de 10-delade... Det får vara helt enkelt!
Det blir bra träning om inte annat! Sedan hur mycket jag kör återstår att se. Riskerar inte att dra upp VMO muskelskadan igen ifall den skulle ge sig till känna då slår jag direkt av... Tre varv är banan om jag förstått det hela rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar