30 juli 2015

Distanspass med Kent

Mmm Kent hörde av sig så vi körde tillsammans idag trevligt trevligt!
Ett distanspass med några påslag här å där lagom så där, till min förvåning kändes det konditionsmässigt kanon! Men inte knäet inte! Nää det är precis som det var innan jag slog av och vilade i nästan två veckor. Nu gör det så där malande ont när jag cyklar för att inte kännas alls när jag är liggande eller gående men sittande med knäet böjt ja då gör det ont i framkant på knäskålen???
Men annars inte alls???
Så nu kör jag så länge det inte börjar göra rejält ont vid cyklingen. Negativt alltså tyvärr.
Vad kan detta vara artros kanske? Åt det kan man väl i stort sett inget göra ja jag vet inte.
Jag får se blir det värre måste jag slå av och kontakta sjukvård.

Distans med några påslag
Jag hade tre block då jag körde på hårdare första blocket: 16,83 km från Byn till korsningen till F21 snittfart 27,4 km/h och 205 watt(2,33 w/kg) puls 131(80%) BPM och kadens 79 RPM!
Andra blocket: Nu från Kallviken till Måttsund och sopstationen 7,58 km bombade jag på hele vägen där gick det i 41 km/h och 283 watt(3,22 w/kg) pulsen på 151(92%) BPM och kadensen 83 RPM!
Det tredje blocket hemikring gick på i 18,45 km där jag höll 37 km/h exakt och hade 258 watt(2,94 w/kg) samt 145(88%) BPM i snittpuls det är för övrigt min tröskelpuls och 78 RPM i kadens!
Så jag har definitivt inte tappat form å så trots hela två veckors träningsstopp. Morgondagen får avgöra hur det blir med fortsatt träning ja hur det känns i knäet helt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar