28 juni 2015

Generalrep

Eller sista tempoträningen nu innan Masters SM på fredag.

Mockträsk 30 km

Mockträsk 10 km

Resultatet var väl sådär men så var inte huvudet riktigt med i dag känns dock helt ok. Jag tror jag kommer att kunna köra max på tempot så känns det finns massor mer... Nu easy rides och taper pass fram till det är dags!
Så här ser näst kommande vecka ut!
Måndag - Recovery spin, pulszon 1!
Tisdag - Taper repeats, 4x90sek effektzon 4, 3 min vila mellan varje 90:a!
Onsdag - Resdag, Recovery day ingen träning alls!
Torsdag - Taper repeats, 4x90sek effektzon 4, 3 min vila mellan varje 90:a. Efter sista 3 minuters vilan 10 minuter i effektzon 3!
***Fredag - Tempo Masters SM***
***Lördag - Partempo Masters SM***
***Söndag - Linje Masters SM***
Jepp! Jag har bestämt mig och efteranmält mig till linjeloppet!!!

Nu gäller det! Det är nu som allt precis allt ska klaffa fredagen den 3 juli. Jag kommer att ha en sån skön känsla så det är rent av sjukt va häftigt det ska bli!!!
Partempot i H40 på lördagen är en riktigt kul grej i och med att jag kör i en klass 15 år yngre än mig det är win win hela vägen liksom.
Linjeloppet på söndag blir en intressant upplevelse i taktikt å ren rå fart om jag får gissa. Mitt tips en tidig utbrytning som håller hela vägen i mål! Det finns grymt starka cyklister märk väl att på linjet är det H50 dvs från 50 - 59 åringar!!! Det lär bli håååårt!!! Men skam den som ger sig.

2 kommentarer: