22 maj 2015

Jobbpendlingen hem

Bra tryck trots upp till 14 m/s stormvindar...
Höll trots det dryga 29 km/h i motvinden upp till Statoil sedan gick det undan värre sista 4 km innan jag slog av på farten och varvade ned exakt 40,5 km/h. Några pulshöjare framför allt backen upp till kyrkan och medvindskörningen. Ja å så vare den där cyklisten jag fick syn på några hundra meter framför mig på gamla bodenvägen när jag precis passerat soptippen i Sunderbyn där kommer det en lite knäppa uppför och sedan kort nedförs innan man kommer ut på slätan. Varför får man en sån kick av att jaga ikapp någon så där bara... ;-) Kom ikapp honom precis i slutet på nedförskörningen så jag passerade snubben i dryga 40 km/h! Kul äre! :-)
sen mötte jag några cyklister också inte illa vi börjar vara några som pendlare i farten.

Jobbpendling hem
Ok nu laddar jag för ett Luleåtempo i ösregn imorgon... Brrr!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar