6 maj 2015

Jobbpendling hem och recovery ride på trainern



Där fick man till det!
Flexade ut tidigare idag allt för att hinna cykla 1 timme innan regnet i bra tempo för att avsluta dagens träning på trainern med en recovery ride i 30 minuter. Blev perfekt!
Drog igång dagens jobbpendling hem per omgående framt till vändet vid Sävastnäs skylten(10 km) höll jag 37,5 km/h och 226 watt(2,63 w/kg) i snitt! Därifrån upp till Gammelstads kyrkby(16,15 km) vart det 29 km/h och 223 watt(2,60 w/kg) resten av vägen hem, jag slog av sista km:ern(3,46 km) vart det 39,9 km/h och 245 watt(2,86 w/kg)!
Ett riktigt riktigt bra fartpass mest nöjd är jag faktiskt med motvindskörningen 29 km/h över lite drygt 16 km i 6 m/s SO!!!

Jobbpendling hem
Nå väl hemma ombyte till torra cykelkläder och upp på trainern, målbilden här var runt 220 watt i 30 minuter varken mer eller mindre... Det vart 234 watt (2,73 w/kg)!

Rullpass trainer
Det kändes bra idag väldigt bra jag är stark. Som synes av de senaste dagarnas träningsvolym så övertränar jag medvetet tis-fre orsaken är att vi fredag eftermiddag drar ner till Umeå för att hälsa på sonen och hans blivande fru. Därav försvinner både lördagen och söndagens träning. Har funderingar på att ta med linjehojen men jag tror inte det hinns med någon cykling helt enkelt. Men hade man hunnit hade det varit kul å försöka ta sig till Vännäs tor... Fast det vete katten om gubben hittar dit! ;-)
Å hur långt äre?
Jaja har faktiskt inte förhandlat om det med frun än kom precis på tanken ;-)

Har även hunnit med att boka hoj på Mallis, 5 dagars träning har jag tänkt hinna med mellan solstolen å poolen ;-)
Det vart Wheels sport i Playas de Muro, inte allt för långt från hotellet. Jag hyr en Merckx EMX-1!
Ska bli kul å testa nått nytt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar