31 maj 2015

Morsdag först sedan Hill climbs på Mattisberg i Gammelstad



Vart det idag trots att regnet öste ner!
Jag väntade tills frugan fått sina morsdags blommor från ungarna det var en överraskning och jag ville vänta ut blombudet som kom strax innan frun skulle bege sig till jobbet och kvällsskiftet! Vilken tajming, frun ehh eller mamma blev glad över ungarnas överraskning vackra blommor och exklusiva praliner till kaffet!
När hon fått överraskningen svidade jag upp mig till ett regnpass med mtbn!
Nåväl när jag stack ut nosen ur garaget så hade regnet upphört!?!?
Snacka tajming nr2!
Iväg gamla Bodenvägen till Mattisberg där jag blåste av 9 varv på 2,6 km:s banan... Ja det finns nog för övrigt bara en bana :-)
Sedan runt Gammelstad via kyrkbyn och Statoil å så hem och kan man tänka som jag närmade mig hemmet kom det en skur... Men inte mer än så!
Perfekt pass! Skönt i benen nu.

Hill climbs

Nu är det bara fem dagar tills jag och frun är på Mallis, hämtar ut hyrcykeln på lördag :-)
Ska bli SKÖNT att slippa det ostadiga vädret här hemma minst sagt!!
Veckototalen
Mtb: 41.17 km och 1:51:07 Lvg: 335,92 km och 10:57:55 samt Trainer: 67,14 km och 1:40:05
Resten 51:20 styrketräning och roddmaskin!


Nästan 20 pass verkar vara mycket men det är många kortpass måndag, tisdag, torsdag och fredag. Mängdmässig enligt planeringen dock så det är ok...

Rekordmilen

Nu närmar sig då första tempoloppet för egen del. På tisdag äre dags första rekordmilen för i sommar, 10km tempo!
Kort och hårt! Därför kör jag inte styrketräningen imorgon enligt planering får se om jag hinner med den innan vi åker nä det blir lite lugnare cykling bara imorgon å tisdag för att gå all out effort tisdagkväll då i Hemmingsmark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar