21 april 2015

Eftermiddagspendling hem + VO2max hill intervals

Jobbpendling hem
Först eftermiddagspendlingen hem å faan va det gick på bra utan att ha sugrör till luftstrupe Freddan!!! Kan vara inbillning men jag tror inte det, så här ungefär kunde ligga på ordentligt i 140(83%) BPM sista 10 minuterna å det var ungefär en 13-14 på RPE skalan mot 122(72%) BPM i morse och igår å det upplevde jag som ungefär 18-19 på RPE skalan. Så känslan så här direkt efter passet var att det hjälpte! Nå väl hemma in med hojen i garaget å byta från varma svettiga utekläder till kortbyxa, tröja å sätta sig på trainerhojen. Hade mina föraningar om att det skulle bli rätt jobbigt! Å det vart precis såå jobbigt som jag förutspådde, va konstigt va?!?! ;-)
Skämt åsido perfekt uppvärmning jobbpendlingen hem alltså! Synd bara att jag vart tvungen kliva av trainerhojen  och börja om pga bromskalibreringen för att få rätt bromsverkan...
Nå väl igång så var det blodigt allvar direkt första trean kom som ett brev på posten.

VO2max hill intervals
Höll mig faktiskt över 300 watt igenom alla intervaller!
Ökade hela tiden trots att det gjorde ont i benen någonting så gruvligt efter gårdagens tuunga benpass på gymmet!
Får vara nöjd med tanke på hur man kände sig morse...  Det är rätt stor skillnad det. Nu kunde jag syresätta på ett helt annat sätt än tidigare...
Så här gick intervallerna!

Vo2max hill intervals

Nöjd att jag orkade hålla zon5 snittet igenom hela passet eller njae inte på första intervallen faktiskt där saknas det hela 12 watt ;-)
Men totaltsnittet 337 watt(3,90 w/kg) och en TSS på strax över 100 indikerar bra pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar