1 februari 2015

Im a superman Yeees I am!


Dagens distanspass avklarat med bravur och därmed är veckans träning till ända med alla timmar inräknade blev det, 2:53:54 mtb och 10:10:30 trainerhoj! 10:25 roddmaskin och 1:33:06 styrketräning! TSS:en bara idag 162 och totalt för veckan 719,1!

Veckans total
Dagens pass det längsta för veckan, jobbigt-jaa, roligt-inte det minsta vad faan tror ni, bra träning-nått så ini h-vete!!! :-)
Man urlakar kroppen totalt på energi med de här passen... Jag är fruktansvärt stark känner jag, ska mycket till innan jag bonkar så äre.  Då ska man veta att min söndagsmorgon började med 1 timmes snöskottning innan frukosten sedan en stunds vila innan jag satte mig på trainerhojen för ett låångt distanspass ala grande!!!

Distanspass
Valde att köra distanspasset enligt följande, började på 39/17 i 10 minuter sedan 53/17 i 10, sedan växlade jag ned var tionde minut till tyngre växel. Det innebar att efter 1:10 växlade så återigen upp till 53/13 å så var tionde minut upp till 53/19! Sedan ner igen till 53/14 där började jag med 30 minuter kvar växla upp till lättare växel allt eftersom, slutade sista 10 minuterna på 53/17 och 39/17 detta var 5 minuter vardera, så var 200 minuter klara!!! Hade tänkt mig att hamna någonstans runt 220 watt på dagens pass det vart 224 och 121(71%) BPM i snittpuls!
Som inte detta var nog så vart det 20 minuter till med plogkarmen som snöröjningen så snällt varit förbi och gett oss :-)
Få se när man åter kan börja cykla ute med mtb:n vägarna här runt ikring det är inte roligt i stort sett en fil bara. Snövallarna är enorma just nu. Det lär bli till att schakta bort en massa snö när snöandet är över kan jag tänka. Å det kan ju ta tid till dess vete katten om jag i alla fall ger mig ut på några vägar där man knappt kan mötas! Att cykla till jobbet på cykel- och gångvägen är en sak det går ju an men att träna utefter större vägar tror jag kan bli vanskligt!

2 kommentarer:

  1. Imponernade med både distanspasset och totala träningstiden. Själv har jag svårt för långpass på trainern

    SvaraRadera
  2. Tack Jocke!
    Mmm! Handlar enbart om ren tjurighet och beslutsamhet! Jag SKA göra allt för att komma så väl förberedd till juli månads Masters sm som det bara går. Å då krävs dessa pass på trainern eftersom det just nu inte går att hoja distans ute!
    Är det inte för kallt så är det igensnöade vägar mind you! :-(
    Så när det står distansträning i planeringen vilket det gjorde igår och idag ja då äre bara att bita ihop å göra det som ska göras... Men inte är det roligt det skriver jag under på alla dagar i veckan :-) Tur det är en återhämtningsveckan som väntar känns välbehövlig!
    Ha det bra Jocke hoppas också att du kommer igång med cyklingen och hittar motivationen för roligare och coolare sport finns inte ja på sommaren då när man får hoja i kortärmat och kortbent då :-)

    SvaraRadera