23 september 2014

Timmespass och ny maxpuls!!!



på rätt så hög kadens och puls. Jag valde att starta på 53/19 för att avsluta sista 10 minuterna av timmen på 53/13 dvs högre kadens å därmed högre puls. Jo jag tackar jag! Lyckades prestera ny maxpuls men så vare jobbigt också. Vem sa att det inte går att få upp pulsen på trainer??
Jag har absolut inga problem med det kan jag meddela ;-)

Timmespasset
Totalen, 1:14:06, 237 watt(2,80 w/kg), 147(85%) BPM och kadensen på 100 RPM. Timmen på 263 watt(3,11 w/kg), 151(91%) BPM och kadensen 105 RPM. De sista 12,5 km:arna eller 17 minuter levererade jag 286 watt(3,40 w/kg), 160(96%) BPM och 96 RPM.


3 kommentarer:

  1. Drar genast slutsatsen att du nu äntligen är lite (ofrivilligt) utvilad och kan trycka på ordentligt. Tror faktiskt du skulle bli ännu bättre med lite längre viloperioder här och där. Men du tycker ju det är så förbaskat kul att cykla så jag förstår att det är svårt låta bli. ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja så kan det vara. Jag kunde ligga på hårt igenom hela 4-milaren låg på 166 BPM sista fem minuterna. Blandningen kort hårda och långa pass i sommar har dessutom lyft mig rejält. Ja det har du verkligen rätt i min cykling är mer än bara träning det är en del av mig helt enkelt!

    SvaraRadera
  3. Jo det är ju en avvägning, cykla mycket för att det är kul eller cykla rätt för att bli snabb, är nog svårt göra både och, speciellt då man inte har återhämtning som en 25 åring längre.
    Är helt övertygad om dina nya maxpulser och förmåga att hålla effekt beror på längre viloperioder på sistonde.
    Själv så rullar jag mest numera och lyssnar på ljudbok, och då blir man inte värst snabb, men ändå lyckats pressa ur mig lite effekt här och där :-)

    SvaraRadera