14 augusti 2014

Jobbpendlingen hem

Mmm! Det började verkligen inte bra, hann bara ut från sjukhuset så började det droppa stoora droppar på mig, vart kom det där regnet ifrån undrade undertecknad??? Såg visserligen moln men inga tunga regnmoln. Nå det slutade lika fort som det började så det var lugnt men i och med denna varning från ovan så valde jag att snurra runt byn istället för att köra något pass runt älven som jag först tänkt. Det blev upp till Evas cafe parallellvägen utmed 97:an tillbaka förbi möbelaffären och över 97:an till färjevägen för att fortsätta på parallellvägen utmed 97:an till sunderbyn där drog jag via gamla bodenvägen till kyrkbyn, stadsön å så mariebergsvägen tillbaka upp till byn å så ett varv till byn-gamla bodenvägen-kyrkbyn-stadsön-byn!
Varvet mäter 9,7 km och jag kallar segmentet på Strava för Byn-Gstad rundan! Gick på 15:36, hade missflyt på mariebergsvägen kom ikapp en grävare och två bilar bakom grävaren som skulle köra om eländet så jag fick slå av i säkert 20-30 sekunder! Men men det är sånt som händer.
Nå 15:36, 37,2 km/h beräknade 261 watt och 142(86%) BPM samt 82 RPM i kadens! Totalen för em passet vart 35,81 km, 208 watt, 1:03:51, 33,7 km/h, 129(78%) BPM i snittpuls samt 84 RPM i kadens, maxpulsen lyckades jag skrämma upp till hela 159(96%) BPM det var andra gången uppför kyrkbacken det!

Jobbpendling hem + byn-gstad rundan
Nöjd med dagens träning, kändes rätt att köra något kortare pass idag än tänkt dessutom.
Får ta längre pass till helgen om vädret så tillåter vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar