27 augusti 2014

Jobbpendling hem

Å det utan regn vet ni va! ;-)
Jag tog det rätt lugnt i eftermiddag å cyklade 97:an upp till Norra Sunderbyn innan jag tog grusvägen upp till skogs, där brassade jag på efter en skogsväg i 4 km innan jag vände kosan hemåt igen. Väl hemma efter en behaglig tur landade jag på 27,56 km, 1:02:01, 26,7 km/h, 119(72%) BPM och kadens 81 RPM. Väldigt nöjd så med tanke på att jag var på vippen att strunta i jobbpendling istället cykla raka spåret på brukshojen till jobbet. Det var mycket skönare så här :-)
Jobbpendling hem
Pratade förresten med en kompis som varit i Norge å Lillehammer för att cykla XCO Masters VM i MTB! Det pratas om totalt fiasko för arrangörerna... Tyvärr, dåligt organiserade tävlingar ingen som helst organisation runt ikring själva cyklingen utan deltagare med publik(anhöriga) fick hålla till i ödemarken utan några som helst bekvämligheter eller service i närheten, inga som helst kringarrangemang omgivningen visste inte ens om att det pågick ett VM där så publiken var väldigt fåtalig... Inte ens en kaffekopp å fika fanns att tillgå på själva "arenan"?!?! Banan var lagd knappt 2 veckor innan själva VM??? Sen så hade arrangören otur med vädret det regnade mer eller mindre konstant före, under och efter tävlingarna så till den milda grad att delar av banan var  under vatten eller så var det lervälling så man såg ändå inte stenar å annat där under! Det var så illa att tävlande valde att inte starta utan åkte hem, i en av klasserna var 50 stycken anmälda men det kom bara 33 till start!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar