22 april 2014

Premiärpasset avklarat!

Man kan ha tur sen kan man ha ren bondröta jag hade bondröta idag...
Har cyklat från Playa de muro via Can Picafort-Arta-Manacor-Arta-Cala Ratjada-Åter tll Playa de Muro!



Turen tog 3h40 minuter lite drygt och jag fick 1247hm och snittfarten var 31,9 km/h!
Kanonsträcka mellan Can Picafort och Arta där kunde jag köra på rejält!
Jag hade 4 sträckor vardera om 5km där jag snittade 40 km/h! Samt en 6,3 km sträcka på väg hem där jag trampade ur allt jag hade snitt 46,4 km/h!
Mmm! Faan va kul det var!
Men jag nämnde ju  bondrötan joo när jag var på upp på rummet med hojen så small det första gången när jag sen skulle ställa cykeln på balkongen så formligen öööste det ner... T U R! Ja det tycker jag väl...
Kunde varit mitt ute i spenaten när det brakade lös då hade det varit lagom muntert!
Kom på att jag borde tagit med mig en hårtork eller nått för att kunna snabbtorka cykelskor med :-)

Roligare än så här kan det inte bli även om jag ser lätt ansträngd ut men det var jag faktiskt inte mest stressad att ta bilden innan det kom några bilar...
Jag tror jag cyklade om ja minst ett hundratal cyklister nu snackar vi måånga cyklister det kryllar av oss här nere allt från den fete tysken på racer med knäna rakt ut till vääldigt tajta och vältränade cyklister. Hrrm! Det var dock ingen som cyklade om gubben idag ett par killar försökte men i stigningen som kom precis efter att jag cyklat om dem släpte de :-)
Jojo!

Ösregn ala monsun

Nu ser för övrigt rummet så här :-)
Som synes en mer personlig prägel på det hele ;-)
En notering bara, ser nu att det gick fort att komma iväg förmiddags. Jag hängde på låset hos tysken och givetvis öppande han exakt 09.00 :-)
I alla fall 10.08 startade jag mitt cykelpass, då hade jag skruvat dit sadelväskan och magneten samt dragit fast kadensmätaren på vevarmen och själva mätaren. Monterat spegeln och fästet för cykeldatorn. Snabba ville ;-)

9 kommentarer:

  1. Härligt att läsa Mats!
    Nu börjar du inse varför vi återkommer till Mallis varje vår.
    /FR

    SvaraRadera
  2. Ja Fredrik! Fasen så djäkla häftigt det är mmmmeeer...

    SvaraRadera
  3. Härligt. När du tar dig upp i bergen blir det ännu häftigare.

    SvaraRadera
  4. Låter trevligt, men spegel på cykel?

    SvaraRadera
  5. Ett måste här en billig försäkring mot olyckor

    SvaraRadera
  6. Jocke jag väntar med spänning på morgondagen och de efterföljande också. Mina följeslagare har anlänt

    SvaraRadera
  7. Ett riktigt bra första pass. Helt riktigt man vill inte bli omcyklad i första taget.

    Var var det du bodde och på vilket hotell?

    SvaraRadera
  8. Playa de Muro strax nedanför Alcudia och hotellet heter Garden Holliday Village.
    Helt ok! Frukost och middag ingår som varit ok faktiskt!

    SvaraRadera
  9. Nice, snart är vi där också
    Men du har ju kepsen fel väg, såvida du inte cyklar baklänges förstås?! :-p

    SvaraRadera