23 april 2014

En sån da va!



Ja jisses! Absolut den skönaste häftigaste och mest otroliga cykeldag jag nånsin varit med om tror jag, tack Kent du är suverän! Vilken guide jag och Andreas har helt otrolig!

Andreas beundrar de vackra vyerna
Han tar oss klockrent till de bestämda klättringar vi har planerat innan och det utan minsta darr på navigering om även vissa av oss trots det virrar bort oss en gång idag... Ingen nämnd men det kan varit jaag ;-)
Ok vi startade 09.45 med sikte på bensinmacksbacken eller Coll de sa Batalla som den heter på riktigt.

Så här glad var vår guide efter nytt pers

Vidare upp till portalen eller SA Calobra min första riktiga kontakt med serpor och höög fart fii fan!!!

De tre musketörerna

Efter den cyklade vi ner till Cala San Vicenc vilka underbara vyer :-)

Cala San Vicenc 



På tillbaka vägen passade vi på att köra Coll de Femenia! Underbart man bara går in i bubblan å kör. Det finns som inget annat läge än att lägga sig på sin tröskelpuls å trampa runt... Jag kände där att nu är gubben sliten men det gick jag är supernöjd med alla mina klättringar det är ju pers på varenda en såå ;-)
Sista bilden från när Kent och Andreas kommer susande i full fart tillbaka upp till bensinmacken innan nedfärd till Caimari!



Därefter tillbaka till Playa de Muro!
144,43 km och 1841 hm enligt min Garmin! Jag är N Ö J D!
Imorgon väntar Puig Major! Hoppsan sa! :-)
Ha de bra!

7 kommentarer:

  1. En gedigen tur. Verkar ha varit riktigt trevligt, givande och bra väder.

    SvaraRadera
  2. Ser grymt trevligt ut. Lycka till i morgon

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Ja grabbar detta kan jag faktiskt vänja mig vid ;-)

    SvaraRadera
  4. Du ser ju riktigt smal ut Mats, detta bådar gott!
    Fin tur ni gjorde, som du vet är ju Coll de Batallia en av mina favoritbackar på ön.
    Dagens runda med Pugen i fokus har alla möjligheter att bli episk,själv tar jag väl Brännbergsrundan ikväll, skulle bli 15+ här hemma.
    /Fredrik

    SvaraRadera
  5. Nu får fan Kent ta och knipa min tid på Soller, det är ju inte meningen att en åldrig myskoxe ska ha snabbare tid är bergsgetter som väger som en handfull godis.
    Själv jobbar jag (igen) så tänk inte på mig...

    SvaraRadera
  6. Stefan, Kent är faktiskt äldre än dig... Och du, jag minns det året när du satte pers uppför Soller, då såg du mer ut som en mix av en utmärglad Ivan Lendl och en vinthund... Inte direkt som en myskoxe
    /Fredrik

    SvaraRadera
  7. Fortfarande vägde jag betydligt mer än Kent det året, sen borde Boldrup också knipa den tiden utan problem, för det kan väl knappast vara så att jag var vältränad, för några 12-20h i veckan har jag aldrig lyckats åstadkomma nånsin (borträknad Mallis veckorna förstås)
    Jasså är han äldre, 27 är han isåfall :-)

    SvaraRadera