3 maj 2013

Distanspass genom hela 3 kommuner minsann!!!

Ja det blev visst så började i Luleå kommun och cyklade in i Älvsby kommun strax innan korsningen till 356:an å nästan framme i Boden kom jag då in i Bodens kommun. Sen på 97:an åter i Luleå kommun!
Ett distanspass i vindens tecken, västliga vindar på mellan 5-12 sm gjorde sitt till för att det skulle bli jobbigt!
Direkt jag svängde in på Bälingevägen fick jag känna på västanvinden sen satt den i tills jag svängde in på 356:an med riktning Boden först då blev det medvind!
I Avan gjorde jag mitt första stopp!
Avan
 Framför allt stigningarna från Selet till Klöverträsk var jobbiga i motvinden men fram kom jag!

Klöverträsk
Hade ett tag en tanke på att våldgästa min cykelbröder i Älvsbyn men jag fegade ur, väderprognosen lovade ju regn runt 13-tiden å det skulle med ett Älvsby stopp vara nånstans mellan Älvsbyn-Boden, inte såå kul nä! Så jag svängde höger i korsningen å drog mot Boden! Tror ni det kommit nått regn, nähä då! Hoppas de har fel om morgondagen också :-)

Älvsby korsningen till 356:an
Nu var det bara att ösa på i medvinden så gott det gick, å det gick riktigt bra snittade runt 38 km/h hela vägen upp till Boden, sen kom jag in i nån slags sida mot med! Ja det vete fasen konstiga vindar ;-)
Så det tog på men ser man på, mitt vad det var stod jag vid korsningen till 97:an åå den är ju bekant för en annan kan man lugnt säga :-)

Sävast korsningen till 97:an
Drog i mig min första energi liquid vid fotostoppet för nu började det kännas att man varit ute i lite drygt 3 timmar!!! Ja det var bara att sätta sig på hojen igen å dra, körde raka spåret upp till Sunderbyn, Mariebergsvägen till Gammelstad, vidare via kyrkbyn gamla Bodenvägen tillbaka till Sunderbyn å så var man hemma igen...

Home sweet home

Mmm! Ett perfekt pass! Precis rätt distans känns det som :-)
Totalen: 131,66km/4:05:40/32,2km/h/135(80%)BPM/75RPM!
Det bästa med dagens distanspass är att jag inte tog slut orkesmässigt som jag gjort ibland utan hade kraft hele tiden... Hade till och med kunnat trycka några mil till faktiskt! Men tiden är förbi :-)
Andra uppgifter som väntar på gubben! Bland annat ett besök med vänner och bekanta på CG:s ikväll!!! Mums!!!
Trevlig helg hörrni!
;-)

4 kommentarer:

  1. Nu har det börjat komma bilder från träningspassen också, kul att du börjat ta dig tid med det också och inte bara kötta på... :-)
    Hörs och syns, nu åker vi. Hola!

    SvaraRadera
  2. Ja det var en tanke bakom det faktiskt!
    Då var jag ju tvungen stanna vettu! ;-)
    Hola på dig själv du, cykla inte ihjäl dig nu
    där borta, usch! Jag vill inte ens säga namnet på
    platsen, känns för jobbigt! ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja jobbigt blir det, var ju inte fjäderlätt förra året (om än ganska lätt), men det var en svunnen tid, säkert 8kg tyngre nu (normalvikt). Men det blir lätt så då man inte har nått mål med sin träning, mer trivselträning.
    Men tårtor och jordgubbar kommer det bli på ön...
    Håll utkik efter dagliga rapporter...

    SvaraRadera
  4. Väntar med spänning på dina mångfacetterade
    rapporter! ;-)
    Ha det bra nu!

    SvaraRadera