27 oktober 2012

Ahh! Sweet, sweet, sweetspot!

Körde 2 x 20 min sweetspot, nu vare exakt 93% av min FTP!!!
Riktigt bra alltså, kändes så djäkla bra på uppvärmningen att jag beslutade mig för ett 2x20 minuters sweetspot pass!!! Hade annars tänkt köra, easy peacy!!!! Men nää! När benen svarar så pass bra som de gjorde idag såå vore det kriminellt att inte köra nått utmanande!!! ;-)
Här haru Danne, detta är exakt vad jag anser du behöver i vinter! Som du ser, 1h5min tar passet! Det kommer att höja din FTP och därmed din förmåga att lasta mer watt över längre period! Du blir alltså starkare på dina långcyklingar genom att köra dessa 2x20!!! Bra utdelning eller? ;-)
Det ska vara jobbigt å det var det, men inga problem med luftrör eller bihålor!!!
Inga känningar i halsen heller, så jag kan köra spinningen imorgon, så here we come Pite!!! :-)

Sweetspot 2x20 minuter
Imorgon: Spinning korpen Piteå. 3 timmar spinning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar