24 maj 2012

Life Center sjukgymnastik

På Porsön i samma byggnad som Stil!
Snacka om flyt, Kent N fixade mig en akuttid hos Life Center på Porsön idag!!Tack kompis!!!
Jag fick träffa en duktig sjukgymnast som heter Anna, hon lyssnade på min beskrivning... Bad mig lägga mig på rygg, bröt i benet lite hit å lite dit! Kände på vadmuskeln... Sen så bad hon mig lägga mig på mage, å sen började helvetet!! Bokstavligt talat! Rena skärselden, föda barn... Ingen match!
Hon hittade två punkter, en strax under knät och den andra vid fotknölen som när hon tröck med fingret hårt gjorde så ont att jag ville gråta!!! Ja faan va ont det gjorde... Hon sa: "Jag kommer att hålla kvar trycket tills smärtan släper"Det tårades i mina ögon, SMÄRTA!!! Men efter ett par minuter försvann smärtan!!??

Ungefär så här... ;-/
Nåväl, efter undersökningen konstaterade sjukgymnasten att jag slarvat med att stretcha vadmusklerna efter mina hårda träningspass!!! Hon var duktig och kunde konstatera att det inte var inflammation, muskelbristning eller blödning... Phuhu! Dock är min vadmuskel överansträngd och skickar signaler till senan som också går utmed baksidan av benet! Detta innebär att min SUB8:a på Vättern Runt officiellt är inställd! :-(  Imorgon blir det laserbehandling av vadmuskeln följt av ett rullpass på lördag! Jaa jag får cykla om än lugnt men ändå cykla! Fattar ni? ;-) Sen ett till återbesök hos sjukgymnasten på måndag... För övrigt kan meddelas att likstelheten redan satt in, hon ville visa mig en tänjövning för vadmuskeln där man sittande skulle dra i fotleden uppåt inåt för att stretcha vaden... Tror ni jag kunde göra den övningen, nähä då! Stel som... Ehh ja ni fattar... Så till den milda grad att hon började skratta :-) Pinsamt!!!
Fokus är att bli bra igen i vaden så jag kan delta på VeteranSM i början på juli!!!




7 kommentarer:

  1. Tjena!

    måste kolla hur det går med din vad...och det var ju glada besked som du fick :-)
    /Håkan

    SvaraRadera
  2. Ja!!! Det var verkligen glada besked, ser faktiskt ut som jag fixar VSM! Sub8:an i all ära men för mig är VSM viktigare...

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att höra ang sub8, men stretcha vad är det?

    SvaraRadera
  4. Aj!
    Tråkigt att höra att det strular så med vaden.
    Hoppas att du får någon ordning på den.

    Lider med dig. :-(

    SvaraRadera
  5. Stefan: Ja, säkert en av sommarens höjdpunkter... Nått du blir varse när du fyllt 50! ;-)
    Esse: Jag tror det, nu när jag fått kontakt med en riktig sjukgymnast så lär det gå åt rätt håll... Märktes ganska snabbt att hon visste vad hon höll på med...

    SvaraRadera
  6. 50 vad är det...jag har fyllt 25 flera gånger i rad nu...märkligt fenomen

    SvaraRadera
  7. Aha! Äre därför du aaaldrig stretchar... ;-)
    Hmm! Orättvist :-)

    SvaraRadera