22 oktober 2011

Lördagens distanspass

Efter torsdagens vila och fredagens "jag ids int" så klämde jag till med ett distanspass på trainern som skulle gjort den tuffaste personliga tränare gröön av avund ;-)
Det blev 12,2 mil eller 3h20min!
Mmmm sen en reflektion, detta var ett pass på strax över 3 timmar! På VR ska vi köra i över 7 timmar å i något högre tempo... Snacka om utmaning... Man kommer att vara slut efter den körningen...
Kände att jag gick tom på energi i slutet på passet, fast jag drog i mig en energidryck samt en banan under passet + 2 flaskor vatten... Gissa om maten smakade bra efter träningen ;-)
Snittpuls: 123 (71%) bpm
Snittwatt: 188 eller 1/4 hästkraft om jag går på Stefans senaste blogg där han tar upp just hästkrafter!!!
Glädjande är att det inte kändes alls i axeln under cyklingen...

Kör min gamla allez sport på trainern, Canyon hojen får vila så länge...
Enda tillägget är att jag skruvat på clip-on båge så man kan träna tempo också :-)!!!
Nu ska Nilsson massera sina vader... Det är inte alla som har en egen massös i huset som vissa andra :-(
Hehehe!!!

Sen så kom det visst lite av det vita medans jag satt på trainern i garaget då kanske den här stripen passar in som ett litet träningstips till er alla!!! Håll till godo ;-)

4 kommentarer:

  1. Impad av träningen och passande strip :-)

    SvaraRadera
  2. Eller så kan man också tillbringa en lördag förmiddag ;-)
    Joo stripen tyckte jag passade in just idag...
    Jag hade några timmar att ta igen eftersom jag inte tränade igår så det fick bli ett långpass idag eftersom vi åker till Seskarö imorgon för ett kalas...
    Då hinner man inte träna :-)

    SvaraRadera
  3. Du är inte klok på en fläck, men det visste vi ju innan, skulle jag träna som dig så skulle jag aldrig orka upp på morgonen, ja inte ens på förmiddagen, imponerande åter igen...

    SvaraRadera
  4. Hehehe!

    Ja så är det, jag känner ju dig du fixar inte så tidiga träningar ;-)
    Men med träning så kan det nog gå :-)) Börja med att kliva upp klockan tio å sen nio å sen... You got the picture ;-) inga problem... Betänk att vi ska hoja 30 mil om bara 8 månader!!! Det är faan inte långt dit inte... Jag ska försöka få tag i Roger på Arcusbokningen å börja snacka tider i Jan,feb och mars nästa år med honom för vår SUB-8:a grupp :-)

    SvaraRadera