9 augusti 2011

Rekordmilen i Hemmingsmark Piteå 10km

På väg till Piteå såg vi att vägen var rejält blöt alltså hade  det precis regnat!
Vilket gjorde det kallt!
Bara runt 11 grader och en riktigt hård motvind efter vändningen...
Jag värmde upp ordentligt för att ha bra puls innan loppet, valde i sista stund att ta på mig armvärmare eftersom det kändes riktigt kallt, brrr!!!
Startade som 4:a, det kändes bra, enligt min klocka hade jag vid vändningen varit ute i  7:02
Men sen blev det riktigt jobbigt i motvinden... Låg på 160 i puls hela vägen hem vilket kändes i benen så efter 7 körda km jag var tvungen släppa lite på trycket eftersom jag hade rejält med mjölksyra i benen då... Efter en 400 meter kunde jag köra på igen... Satsade det jag hade och ser att pulsen ökade stadigt för att ligga på 165, 94% av maxpuls vid målgång. Så jag tycker nog att jag kört optimalt med tanke på vinden idag. Det säger tiden också, 14:19,5 i mål och nytt pers med 15 och en halv sekund...
Det måste man vara nöjd med :-)
Fast jag hade velat gå under 14 minuter men det är ju 2 rekordmilar kvar för i år så den som lever får se...
Ingen lyckades komma under 14 idag det säger att det var tungt!!!
Glädjande att vi var hela 8st som körde idag!

Lånade Nybyns foto av resultatlistan, våra sluttider längst till höger


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar