11 juli 2011

Mazzes dubbel

Fick en ide efter helgens trippel träning...
Så jag provade på ett dubbelpass!!!
Jaa jag vet, det är liite... Hrmmm! Extremt!!! Men va faan!!! Det är ju snart SM man måste prova sina vingar eller hur! :-)
Lastade både tempo- och linjehojen på bilen åkte till Gäddvik.
Tog ned tempohojen och gjorde mig klar för ett tempolopp tor Avankorsningen...
Kändes riktigt bra hade tänkt få ihop 30km men det vart lite kortare 28.5km och tiden 43:38 vilket ger en snittid på strax över 39km/h trots nästa 10ms motvind på returresan... För övrigt pers på milen med heela 5 sekunder ;-)
Nåå tillbaks till bilen last på tempohojen och av med linje... Byta hjälm klämma på en vattenflaska ta med en bar och liquid i fickan... Kör!!!
Försökte hålla jämn fart, och trycka på i backarna... Det gick väl ganska bra... Men på returresan från Klövern så tog vatten och liquid slut vid Selet så det blev lite tomt i tanken sista 2 milen hem...
Körde på ren vilja från Avan till Gäddvik... Tror aldrig varmt vatten smakat så bra förut :-)
77km på 2:30 ger näästan 31km/h vilket är bra med tanke på vätskebristen, borde haft med en vattenflaska till...
En intressant upplevelse minst sagt...
Kommer att göra om detta fler gånger, man orkar mer än man tror... Ska försöka ladda bättre för långturen till klövern så man inte tar slut på hemvägen, men träningsmässigt så var detta en av de bättre passen... Känns verkligen att man kört hårt idag...
Å som vanligt har Nilsson inga bilder från passet, jag tränar inte hinner jag fota då ;-)

Totalt körda km: 105,8
Total tid: 3:14:23

Nu ska Nilsson vila ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar