10 juli 2011

Ett riktigt kvalitetspass i sommarvärmen...

Det var varmt, riktigt varmt idag... Nått som jag märkt att min kropp gillar när det gäller
att träna och köra hårt :-)
Så idag var det extra kul, värme och hård träning stod på schemat för Stefans upplägg, en kanon insats från din sida Stefan, all heder åt dig! :-)
Gren 1: Banracing på Pagla rullskidbana
Gren 2: Tempokörning på Hedens flygraka
Gren 3: Jaktstart från Hedenkorsningen till toppen på Rödbersfortet
Så här gick det:
Gren1: Jag gick ut hårt å körde efter halva banan fel och fick avbryta!!! Men Stefan var snäll och lät mig starta om racet :-) Väl igång igen så var jag nog lite feeg vågade inte ta ut svängarna riktigt! Kändes lite väl kurvigt! Men hur kul som helst var det, jag vart nog bara feeg...Sjua i denna gren.
Gren2: Tempokörningen var riktigt bra, körde snabbare och snabbare varv för varv... Slutade trea i denna gren totalt.
Gren3: Startade i jaktstarten som delad sexa med Stefan Bergström Laponia och slutade som total femma...
Kände mig stark så jag drog rejält från början så länge jag orkade, parkörde med Stefan som också höll bra fart vi lyckades köra om Jan och Petter och hålla dem bakom oss ända in i mål. Starkt kört av Stefan som hjälpte mig att hålla fart upp till fortet. Kroknade något på slutet orkade inte trycka på hela rödbergsbacken upp... Men en kul variant på träning och pulshöjande nått så in i vassen!!
Det var kul, måste göras om fler gånger...

Gänget som var med idag, lånat bilden av Stefan Lindbäck/Nybyns IK


Tackar Stefan från Nybyns IK för en riktigt bra träningseftermiddag!!!
Ett tack till Jan-E CK Sävast som varit med och ordnat detta...
Samt inte minst ett tack till alla cyklister, kul att träffas!!!
Hoppas vi ses fler gånger...

4 kommentarer:

  1. Tack själv Mazze för att du alltid ställer upp.
    Detta gör vi om.
    Planerar att komma på onsdag, hör av dig om du bilar dit eller cyklar. SMSa.
    Nu har jag semester, så jag ska försöka öka på träningen lite. ;)
    /Jan-E

    SvaraRadera
  2. Hörru Jan-E!
    Det är inga problem, jag gillar ju som bekant att cykla å såna här event lockar alltid!
    Kul, du är välkommen!
    Jag cyklar hemifrån mig kl.16:30 Danne brukar komma med bil till mig, om du så vill. Han brukar komma förbi runt 16:15 så hinner han göra sig i ordning eller så åker du direkt till Gäddvik vilket du vill men du är välkommen att parkera bilen hos mig.

    SvaraRadera
  3. Du, då försöker jag dyka upp vid 16- tiden.
    Vi ses.

    SvaraRadera