26 juli 2024

Morgon- och eftermiddagscykling

Ja ingen rodd idag i alla fall, händerna fulla med blåsor. Dock ett hyfsat träningspass med yngsta dottern när jag hyrde ett grindsläp och hjälpte henne att bli av med en massa hagtornsbuskar men fy faan vad vassa taggar de har... Trampade faktiskt igenom mina gummistövelsulor som är rejält tjocka några gånger när jag stod på släpet och trampade ihop buskarna. Ett tag efter det på gamla gravelbiken till ICA för att handla lite för dagen. Sedan det planerade 50km:s passet med landsvägshojen in till stan.
Ica passet:
Där valde jag att förlänga passet på hemvägen, upp till byn och runt densamma innan jag hojade hem fick därmed ihop 11,1km på 34:41 snittade 19,2km/h 101Watt och 94rpm!
Därefter ett landsvägspass som jag som sagt fick avbryta och cykla hem. Kedjan åkte helt plötsligt av, jag fick upp den på lilla klingan men det gick absolut inte att växla över på stora klingan när jag försökte det så klev den hela tiden och ville ner på lilla klingan. Ska ta cykeln till Stefan så får han kolla på det. Det blev 40,5km på 1:33:51 snitt 25,9km/h och 138Watt(1,59w/kg) 102bpm och 81rpm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar