16 juli 2024

Hoppla!

Det hade jag inte räknat med, i och med väderprognosen tidigare så hade jag ställt in mig på tcå pass på trainern idag. Men så blev det inte, frun kom och sa: ska du inte ut och cykla det är ju jättevarmt nu?
Jag kollade in tempen ut mot söderläget och den visade 25°C! Klart jag ska ut sa jag. Dressade upp mig i Luleå CK stället och gjorde den nytvättade och rengjorda gravelbiken iordning. Blev hur skönt som helst cykeldatorn sa 21°C i medeltemp under passet 23°C i slutet på rundan. Som blev ner mot badplatsen in på grusvägen förbi elslingan ut på cykelvägen upp mot gamla sunderbyn vidare bodenvägen till kyrkbyn. Därifrån till rutvik och vidare efter grusväg i slutet på degerbergsvägen ut till E4:an vid grustaget utmed densamma. Ser nu att man kunde cyklat vidare och kommit ut på bensbyvägen i örarna ungefär. En annan gång kanske. Därifrån tillbaks samma väg som jag kom fram till kyrkbyn där jag cyklade runt kyrkogården och hantverksvägen tillbaka till kyrkbyn och samma väg hem förutom att jag snurrade runt på cykelvägarna i området för att komma upp i 40km det blev 40,4km på 1:43:31 snittade 23,4km/h och 149Watt(1,71w/kg) 106bpm och 75rpm!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar