11 juni 2023

Söndagspasset med landsvägscykeln

Ett magiskt skönt pass äntligen i riktig sommarvärme trots upp till 12 m/s vindar...Jag njöt varenda meter och det blev det rätt många av. Först in till Notviken via cykelvägarna sedan vidare förbi Midskogsskolan och vidare till Örnäset mot Hertsön nästan längs ut men cykelvägen tog abrupt slut vid en längre avgrävning kom mig inte till sista Avaviksvägen istället vände jag om och cyklade upp på Kråkörvägen och vidare upp till Herstövägen. Mörsade på tillbaks till Bredviken där jag vek in på cykelbanorna igen. Ner till Örnäset och Svartöstads-rondellen. Därifrån till Lulsundet och Björkskatan och upp till Ormbergsparkeringen för en kort paus dra i min några Powerbar Gel shots! Ner till Sinken och Björsbyn upp till Rutvik där jag mötte Roland. Runt byn innan jag cyklade till Kyrkbyn och Gammelstad ner mot Storheden ända till ClasOhlson in på cykelvägen till Gammelstad och vidare Övägen innan jag så var hemma 60,4km och 2:14:25 senare! Lite mer än moderat belastning kanske en sjua på den tiogradiga skalan. Det var bitvis jobbigt men kul hela vägen skitkul faktiskt!!!

Ormbersparkeringen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar