20 juni 2021

Bihåleinflammation

Var svaret då jag blev undersökt på Covidmottagningen. Lugn har ingen Covid men när man är förkyld eller har symptom så får man inte besöka vanlig Hälsocentral utan jag fick åka till Hertsöns Covidmottagning, där jag träffade en läkare som konstaterade att jag hade en ordentlig bihåleinflammation. Fick Kåvepenin som jag ska ta i 10 dagar dubbel dos mot vanligt alltså en hästkur! Har troligen gått med denna bihåleinflammation sedan i feb-mars månad för det är där jag började ha problem med bihålorna hela tiden och förkylningar som kom gång efter annan. Inte konstigt när man har en inflammation uppe i bihålorna, näsan. Hoppas nu att jag blir helt återställd med medicineringen så jag blir fri eländet och om möjligt kan återuppta träningen igen, har nu inte tränat på en vecka och jag har 6 dagar kvar på min penicillinkur så det kan bli uppemot 2-3 veckor innan jag är tillbaks på cykel igen. Den jobbiga hostan som jag fick tillbaks med den senaste förkylningen eller infektionen har äntligen lagt sig. Nu återstår som sagt bara att bli fri resten...
Tur jag inte låg i träning för att tävla det hade varit en katastrofal vår/sommar i så fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar