1 september 2020

Upp till bevis!

 Mmm! Efter 3 pass på den nya trainern kan jag konstatera att det blir tufft att matcha mina tidigare träningspass eftersom denna trainer med sina exakta effektsiffror avslöjar helt riktigt säkert också att jag inte ligger så högt i effekt som jag gjorde med trainern som havererade förra veckan. Nu ligger jag runt 30-40 watt lägre vilket definitivt känns! Trainern går väldigt jämt och tyst bara rasslet från kedjan som hörs men det känns som man får ta i mer för att hålla effektsiffrorna uppe. Jag har antingen blivit svagare eller så var effektberäkningen från den gamla trainern samt drivningen sämre. Summa summarum så får man jobba rejält på trainerpassen för att hålla upp snitteffekten! Monteringen av den nya trainern var busenkel! Jag packade upp trainern från kartongen och vek ut benen och skruvade fast dem i ytterläge sedan tog jag bara av plasten från den redan monterade 11-delade kassetten och monterade Specialized Allez hojen på trainern ganska enkelt och låste fast den med snabbkopplingen kopplade in el till trainern sedan var det bara att dra igång klar på 3-4 minuter max.

Det var en kort recension av Elites nya Direto RX.

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Köpte en Monark och helt plötsligt så vart man värdelös :-)

    SvaraRadera
  2. Hehehe! Ja du Stefan verkligheten kan vara grym ibland ;-)

    SvaraRadera