21 april 2019

Om möjligt ännu jobbigare!!!

Jupp! Valde att cykla inne igen på trainer eftersom vädret inte var något kul därute. Jag körde nu London och Classique! Valde en kort uppvärmning sedan ner i tempobågen för 30 km tempoträning. Det tog vill jag lova även om effekten och pulsen inte riktigt fanns där helt enkelt trött framför allt från det rätt hårda förmiddagspasset. Men nöjd är jag kom ju in precis under 45 minuter nämligen 44:51 296 watt(3,4 w/kg) 130(79%) bpm samt 82 rpm i kadens. 6 varv Classique gick på 48:54 vilket ger följande snitt, 8:09 på varvet 294 watt(3,4 w/kg) samt 129(78%) bpm och detta utan någon uppvärmning på direkt bara!
Å med det så är denna påskvecka till ända för min del en ny vecka tar sin början imorgon måndag eller Annandag Påsk. Dagens total vart 2:31:18 veckan blev då strax över 16 timmar inte illa alls 12:38:14 utomhus resten 3:31:20 på trainer.

Månadsmålet nu uppe i 41:57 hela 75% av de planerade 56 timmarna.
Det var 2 tuffa pass som avslutning men så har jag mest kört cx:en utomhus så det var rätt skönt å få trycka på hårt. Jag gör det bäst på trainern eller tempohojen ute. Ute har det mest blivit att mata på bara förutom igår lördags när jag premiärade med Vengen det var ett hyfsat hårt pass. Sedan krånglet med trainerdatorn som gjorde att jag fick ta till plan B och cykla trainer med Edge cykeldator istället för Zwift! Men fixade ju det som bekant senare igår kväll å tur var väl det i och med att jag kört 2,5 timme trainer idag i Zwift då. Var ut i ett ärende efter lunch idag det föll det några droppar minsann så ingen tanke på något utomhus.
Tog ute ett VO2Max från förmiddagens hårda session och kom upp i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar