9 februari 2019

Lördagen som kändes som söndagen


Ja i och med att jag inte jobbade igår så känns det faktiskt som det skulle vara söndag idag. Å med det sagt så äntrade jag trainern och min gamla Canyonhoj för ett entimmespass denna lördagmorgon som kändes som söndag ;-)
Det vart rivstart direkt, vad annars?
London Loop Forward 14,85 km på 25:05 35,5 km/h 301 watt(3,6 w/kg) 130(79%) bpm och 71 rpm i kadens! På varvet klättrar man uppför Box Hill 3,01 km som på första varvet klarades av på 8:08 22,2 km/h 337 watt(4 w/kg) 138(84%) bpm och 67 rpm i kadens! Väl imål efter första varvet kort återhämtning å så på igen. Detta varv vart Box Hill om möjligt ännu jobbigare nu uppe på 8:24 21,5 km/h 323 watt(3,8 w/kg) 139(85%) bpm och 71 rpm! Varvet på 25:07 35,5 km/h 302 watt3,6 w/kg) 134(82%) bpm och kadensen på 71 rpm! Efter det cyklade jag något lugnare upp till startbannern för Greater London Flat där jag klev av med timmen avklarad. Nu med riktig effektmätning och en trainer som lägger på motstånd när det blir % uppför så är det mycket jobbigare på de delarna av träningen men när jag cyklar exempelvis London Classique är det i stort sett som tidigare i och med att det knappt är några höjdmeter på den banan. Det som skiljer mest är motståndet och även pulsen får jobba såå mycket mer nu. Mina rekord med gammeltrainer lär stå sig dels blir jag inte yngre dels har jag inga fantasiwatt längre. Men träning är träning, oavsett så är jag i detta nu starkare än någonsin tidigare mitt koncept med att träna på varje dag ingen hel vilodag verkar vara grejen för mig desto viktigare att göra de lätta passen också. Längtar faktiskt till utomhuscyklingen för då blir den delen mer en naturlig återhämtning ja så länge jag cyklar med gravelbiken. Första delen av dagens träning avklarad en timme till på veckans träningskalender ger totalt 12:33:17 månadsmålet 17:45 31% av 58 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar