10 januari 2019

Blåsigt men varmt trots allt


Kände direkt jag kom utanför dörren till sjukhuset att det var varmt väldigt varmt å ena sidan enormt blåsigt å den andra sidan, SMHI sa mellan 6 - 13 m/s! Det kändes kan jag meddela men inte som kyla nej riktigt skönt trots blåsten mer att vinden slet i en. Nåväl detta gjorde att jag lätt hojade strax över timmen först upp till färjevägen vänd och tillbaks till byn en bit in mot gammelstad tillbaks till byn för en till kortare runda mot gammelstad på väg tillbaks hemåt så slocknade framlampan det vart bitvis väldigt mörkt därute. Jag måste helt enkelt komma ihåg att ladda batteriet mellan passen när jag cyklar längre pass. Ja det gick i alla fall bra, 20,62 km och 1:01:28 i tid! Kvalitetstid! Ett väldigt avslappnat pass med mysighetsfaktor 10! ;-)
Väl hemma svida om för att cykla trainer!

Här var målet att fortsatt ta det lugnt å så blev det, först hojade jag Park och Sky loop ett varv 16,5 km därefter ett varv Park Perimeter Loop Banner to Banner å 9,4 km. Jag nådde mitt andra mål för dagen efter ungefär 45 minuter nämligen nivå 50 i Zwift vilket är den högsta nivån man kan komma till. Inte illa det inte illa alls får man vara nöjd med  tycker jag.  Dagens totala träningstid vart 2:28:23 vilket innebär att veckans total är uppe i 9:24:31 varav 8:42:29 i ren cykeltid! Har för övrigt bestämt mig för att sätta samma hårda målbild som i december för total träningstid cykel för januari månad det vill säga 64 timmar! Nu uppe i
Som synes en bit efter målbilden just nu de 4 sjukdagarna syns men jag kommer nog ikapp skulle jag tro bara köra på...
Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar