20 augusti 2018

Ahh skönt morgonpass! Soligt blåsigt å lite sådär höstkänsla över det hela

Så trots att det bara var 9 grader så var det ändå ett rätt skönt pass solen lyste en rätt i ansiktet så man såg knappt nått vilket gjorde att jag snabbt bestämde mig för att för första gången tror jag cykla racer cykelvägen till Stadsön men sedan tillbaks på mariebergsvägen för då hade vi solen i ryggen och bilisterna borde se mig. Vidare gamla Bodenvägen ner till färjan vänd och upp igen till gamla Bodenvägen och vidare till sjukhuset då. Cirkus 22 km vart det och 41 minuters träning.
Målet för månaden en bit bort...

Mmm krävs ungefär 2 timmars cykel om dagen fram till vi åker till Kos den 31 augusti för att klara målet så det blir definitivt till att ligga i de 11 dagar som återstår för att klara målet. Kul med utmaningar jag gillar att ha något att bita i blir lite mer intressant på det sättet nu när tävlandet är färdigt och tempohojen hänger på väggen inför nästa års säsong som drar igång 1 oktober enligt min träningskalender. Har dock en fundering om att flytta efter kalenderåret för cyklingen till att eventuellt börja det en månad senare det vill säga i november månad. Det beror lite på när peaken ska komma så att säga men jag tror att det blir någonstans i mitten slutet på juni månad som Masters SM kommer att gå av stapeln om man får tro rykten som säger att det kommer att arrangeras på samma plats nästa år det vill säga i Båstad och Bike Week! Då blir november mer rätt än oktober månad.
Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar