19 juli 2018

Persön ToR

Ja så blev det Danne och jag cyklade till Persön via Rutvik, Sinksundet och Bensbyn. När vi kommit till Bensbyn samlade vi ihop oss och drog igång ett intervallpass ut till Persön. Det gick på bra det!
Flera segment där vi är i närheten av KOM faktiskt! Men så körde jag hårt på platten riktigt hårt och Danne matade på i back segmenten vi körde på! Han är stark pojken djävligt stark!
Jag är mer dieselmotorn på platten och lätt kuperad terräng. Satan va bra det gick idag var bara sekunder från flera KOM idag å då hade varken jag eller Danne någon tanke på dem vi körde mer strukturerat intervaller, backe och längre förningar. Bägge fick vi vad vi var ute efter idag dvs ett bra hårt träningspass! Tack för dagens runda Danne kul som alltid att hoja med dig kompis! 119 i TSS för passet vittnar om att det gick på bra emellanåt. Vi cyklade förutom de tre snabba hårda avsnitten även runt Björkskatanrondellen upp till Ormbergets parkering innan vi återvände ner till sinken och hem mot Byn.
Första hårda där vi körde partempot, 12,16 km/39,2 km/h/18:38/133(81%) bpm/266 watt(3,1 w/kg)/83 rpm. Andra hårda där jag matade på ordentligt fram till kyrkbacken där Danne sprättade till ordentligt, 6,21 km/39,5 km/h/9:27/129(79%) bpm/260 watt(3,1 w/kg)/81 rpm. Å så det sista påslaget jag gjorde från Stadsörondellen fram till avfarten hemmavid på Mariebergsvägen, 2,26 km/43,2 km/h/3:09/138(84%) bpm/302 watt(3,6 w/kg)/75 rpm.

Uppe vid parkeringen på Ormberget

Passet i Relive!


2 kommentarer: