9 februari 2018

Morgonpendlingen till jobbet och därefter träningspasset efter jobbet!

Ja morgonpendlingen ja en viss skillnad mot framför allt måndagens cykeltur till jobbet då det var 26 grader kallare(-29) än nu imorse med bara -3 grader när jag lämnade hemmet. En rätt skön tur mötte några hundägare som hade tinat fram nu på morgonen dem såg jag inte när det var -29 eller -26 som det var igår morse ;-)
Som sagt skön morgonpendling med inslag av lätt lätt snö bara så där att det yrde lite runt skenet från mitt framlyse... Återkommer efter träningspasset i eftermiddag med träningsrapporten. Har i skrivande stund inte bestämt för om jag kör Watopia eller London men något av dem blir det.
Det vart Watopia Zwift Alps från båda hållen ett lågkadenspass riktigt bra benpass med andra ord! Sista 700 metrarna upp till summit radiomasten gick jag på i stort sett max! 139(85%) bpm maxpuls 153(93%) bpm 341 watt(4,01 w/kg) 63 rpm i kadens i 3:27!

När jag vände och cyklade baksidan upp körde jag en aning mer på med mer kraft under hela klättringen och nedförskörningen! 16,12 km på 35:09 127(77%) bpm maxpulsen 140(86%) bpm effekt 275 watt(3,24 w/kg) och superlåga 59 rpm i kadens!!!


Det blev 112 i TSS å hela 1116 hm och 62 rpm i kadens samt 2,91 w/kg i snitt precis som jag ville ha det, tung hård benträning!
Träningstiden för veckan nu uppe i 08:27:31
Fem träningsdagar kvar till operationen nu.
Å ute så gissa vad, joo det snöar igen å igen å... Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar