24 juli 2017

Vågade mig på ett försök att cykla trainer igen då...

Å nu en dryg timme efter träningen så känns det ok, lite känningar i armen/handleden men inte som förra passet för drygt en vecka sedan då jag hade rejält ont!
Så ont men ändå en smärta som jag kan hantera inte värre. Varför tränar jag trots att det gör ont undrar säkert en del? Jo det gör jag för att den ökade blodcirkulationen i armen gör så att läkprocessen går fortare helt enkelt. Det säger alla läkare du frågar, så här har jag torrt på cykelskorna känner jag ;-) Givetvis med en viss måtta så man inte kör sönder något i kroppen! Bakslaget för drygt en vecka sedan berodde på att jag gick på för hårt för länge.



Passet kördes i Watopia världen och valet var flat route första varvet även uppvärmning här. Därefter Hilly loop forward 9,1 km som jag körde på, 14:43 37,3 km/h 294 watt(3,38 w/kg) 151(92%) bpm.
Å på denna bana har vi ju en klättring på 900 meter och 5% den klättrade jag på, 2:42 20,1 km/h 326 watt(3,75 w/kg) 152(93%) bpm!
Sedan ett sista varv Flat route innan nedvärmning nu körde jag bara på ordentligt uppför segmentet Marinan upp till Italienska byn, 2:49 36,8 km/h 323 watt(3,71 w/kg) 155(95%) bpm!
Fullföljde varvet på 16:14 sedan var det kvar 10 minuters nedvärmning där jag fick tröjan för bästa varv på Hilly loop! Inte illa kul med en speciell tröja bar sådär!



Känns fortfarande ok i armen faktiskt!
Nu blire inget mer träningspass förrän tidigast lördagkväll! Vi åker ner med dottern till hennes kära Stockholm och blir där några dagar... På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar