28 februari 2017

Active recovery med en liten tvist



Mmm! Jag valde att följa träningsplanen idag men ändra den lite efter 30 minuter. Nämligen att köra en ftp tjuga för att därefter värma ner sista tio minuterna. Denna ändring i träningsplanen är bara för att försöka få med en bra tjuga till kompiskampen för februari månad det är som bekant 28:e idag! Det kunde inte bli sämre än januari månads resultat där jag bara(pga mina åkommor) hade 307 watt den 15 januari! Nå nu efter uppvärmningen presterade jag 321watt(3,71 w/kg) 152(93%) bpm och 70 rpm i kadens så det blev inte sämre en hel del bättre faktiskt. Väldigt nöjd inte långt från mitt säsongsbästa på 325 watt! Rent kroppsligt så var det rätt tufft fick verkligen bita i vad som fanns för att fixa tjugan, sista 3:30 snittade jag 330 watt(3,82 w/kg) maxpuls på slutet av tjugan 159(96%) bpm.  Å detta efter bara 2 veckor av planerad och strukturerad träning, det har ju varit i stort sett 4 veckor utan riktig träning pga sjukdom/skada. I övrigt fortsätter träningen som planerat i rätt riktning. Ja just det på tal om cykelkläder ja, har i helgen beställt dels ett ställ Luleå CK tillsammans med en vindväst! Å dagen efter var det dags för att beställa Team Norrbotten CK kläder där vart det 2 ställ. Så det blev några kronor om man säger så :-) Men jag tycker inte det är så farligt i det stora hela, Mitt nuvarande Luleå CK ställ har jag ju haft i 2 år så det var verkligen dags för ett nytt! Team Norrbotten ställ har jag 4 kompletta ställ, men det är några slitna så de behövde också fyllas på. Tempodräkterna har jag totalt sett 4st så där är det ok!
Sen så vare någon på jobbet som sa att om jag körde en FTP tjuga så skulle han också göra det, visst vare så kompis! ;-)
Kör hårt!

Update!

Glömde slänga in månadens total då det vart 32:08:40! Långt ifrån mina 50 timmar i månaden kör dock strikt efter planeringen och kan bli ändring på det efter vecka 14.

2 kommentarer:

  1. Jo, jag sa väl det och det blev en sen och tung tjuga��/d

    SvaraRadera
  2. Hehehe! Bra jobbat kompis bra jobbat!
    Tung var bara förnamnet tyckte jag, enormt jobbigt!

    SvaraRadera