10 december 2016

Dagens andra pass

Var stenhårt från i stort sett första metern till nedvärmningen!
Hade målbilden att klara av att hålla mig över 3,0 w/kg i de 50 minuter jag körde hårt paceat innan nedvärmningen det blev 283 watt(3,33 w/kg) på 50 minuter minsann!


50 hårda minuter 
Ur dessa 50 minuter tog jag ut en 3-milare som gav, man kan säga 45 minuter på 3 mil vilket ger 40 km/h! På denna snittade jag 131(80%) BPM maxpulsen 148)90%) BPM och effekt 289 watt(3,40 w/kg)!
Jag är grymt nöjd med min form och hur kroppen känns, visst det var skitjobbigt att ligga på så länge i och med att jag redan kört 1 timme och 34 minuter i morse. Men det gick och allt känns bara kanoners nu!


Nuu är jag nöjd för idag nu blire bastu, bastuöl sedan brassa käk!



6 kommentarer:

  1. Men nu vare riktigt riktigt jobbigt! Krävdes en hel del vilja för att genomföra vad jag föresatt mig för att göra på passet! Men det gick! :-)

    SvaraRadera
  2. Är mycket vilja gör att köra hårt. Kändes helt ok för mig ikväll.

    SvaraRadera
  3. Bra jag tror du är på g nu!
    Ser att du kör ett 10-12 veckors program.

    SvaraRadera
  4. Ja jag kör det ned en FTP på 300

    SvaraRadera
  5. Det är grymt bra Stephan!
    Jag gissar att du kommer ut grymt stark till nästa sommar om du håller i träningen du börjat! Bara jobba på kompis!!!

    SvaraRadera