31 augusti 2016

Svartbyrundan

Hade begränsat med tid idag med de ärenden som skulle hinnas med. Så inte riktigt lika långt som jag hade tänkt men helt ok!

Svartbyrundan
Drygt 54 km på strax över 1:43 helt ok. Medvind upp till Svartbyn motvind hemåt ;-)
Mattades något på väg hem i motvinden men jag är stark så jag matade på ändå. Fram till vändet i Svartbyn 35 km/h därefter runt ikring 30 km/h hem! Nu efter alla ärenden ska jag käka middag runt 19-tiden sent ja jag vet men ibland blir det så. Förkylningen kändes inte av nämnvärt tack o lov! Men nog har höstkylan gjort sitt intåg alltid 2 grader i snitt i morse och 11 grader nu på eftermiddagen varmare blev det inte idag. Imorgon är prognosen regn på morgondagens pass vilket gör mig tveksam på vad för hoj jag ska ta till jobbet. Om jag rent av ska köra hybrid och åka hem på eftermiddagen och byta till landsvägscykel för liite längre pass! Imorgon är det inga ärenden som ska hinnas med de har jag gjort bort i dag...
Å därmed var augustimånad till ända träningsmässigt, totala antalet vart 58 timmar som synes, bara juni månad detta träningsår som jag fått ihop mer timmar 60 stycken :-)
Snittet efter 11 månaders träning runt 52 timmar/månad !

Nu är det alltså en månad kvar av träningsåret minus en vecka då vi är på Kreta, ren semester! Sedan oktober månad oplanerad träning innan jag i november går in i planerad träning igen. Men som sagt cirka 3 veckor kvar av detta träningsår...
Nu slutför jag denna träningsvecka med pass fram till och med lördag, från nu på söndag till nästa söndag är det helt cykelfritt återstår att se om det blir något joggingpass eller inte nere på Kreta.
Kan passa på att leverera 11 månaders total då,

1 okt 2015 - 30 sept 2016
Behöver alltså leverera 22 timmar i september månad inte fullt så har jag tangerat 600 träningstimmar, ATP:n(planerad tid) var på 572:30 timmar för detta år!
Har alltså passerat planerat tid redan nu med 6 timmar å då äre noga räknat 22 träningsdagar kvar av mitt träningsår. Med minst 1,5 - 2 timmar per dag skulle det ge mellan 30 - 40 timmar till in på träningskontot. En kvalificerad gissning är att jag kommer att avsluta träningsåret på i runda slängar 610 - 620 timmar totalt! Fan inte illa alltså för en 57 år ung man! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar