3 augusti 2015

Uuuhhhrg!!!



Första dan på jobbet efter 5 veckors semester... Behöver jag säga mer nää trodde inte det heller.
Det var jooobigt minst sagt. Det positiva idag är att jag fick en tid  hos sjukgymnasterna på Porsön Lifecenter för att få en bedömning av status på knäet torsdag efter jobbet!!!
Hoppas på en diagnos och en rehabiliteringsplan kanske även behandling av skadan om det gå får se får se. I väntan på det så tar jag det lilla lugna och försöker samtidigt dra ner på näringsintaget vilket dock inte är lätt när jag är van att lassa in om man säger så. Jag drar nu i runda slängar runt 2140 - 2200 kcal per dygn skulle jag tro. Medans min kaloriförbrukning före skadan i träning var ungefär 3076 - 3300 kcal per dygn och mer än så på distansveckorna det är alltså en minskning med i runda slängar 1100 kcal och säkert över 1500 kcal på 15 timmars veckorna!!!
Snacka om omställning alltså! :-o
Det är inte lätt kan jag tala om men det måste göras å göras rätt dessutom så jag inte tappar muskelstyrka under hur lång tid detta nu kan ta. Förhoppningen är att så snart knäsmärtorna är minimala kunna snurra utan motstånd på trainern för att främja läkningen men det kan vara veckor bort eller i värsta fall rent av månader. Jag cyklar på min nya hybridhoj till och från jobbet ja jag har ju "bara" 3,5 km enkel väg till jobbet. Men cyklar så lätt å sakta så jag rent av blev omkörd av inte bara en utan två cyklister.
Ja just det har ju inte presenterat min nya pendlarkompis ju!!!
Det vart en Merida Crossway 28", pinewood:en är i cykelhimlen den var helt å hållet färdig 7 års pendlarcykling sommar som vinter varav några längre vårpass innan racern kom fram gjorde att jag verkligen körde allt ur den gamle. Köpte hybriden den 29:e juni på xxl.se precis innan jag åkte ner på Masters SM.

Enda skillnaden från denna bild är att min har stänkskärmar på sig annars exakt likadant!







2 kommentarer:

  1. Alltid tufft att starta om efter ledighet.

    Ja, att minska näringsintaget med 50% eller liknande är verkligen inte lätt. För min del brukar det vara svårt att hålla rätt nivå även vid träning. Vid utebliven träning så är det kaos.

    Jag hoppas du nu. får kunskap om din skada och att den inte är allt för allvarlig.

    SvaraRadera
  2. Mmm! Jepp omställningen från lös å ledig kan vara ehh tuff!
    Jag tycker näringsintagsbiten är vidrigt jobbig, det är nu man märker hur bortskämd man varit...
    Jag hoppas samma lika, positivt att få tid så snabbt det brukar vara svårt att få tid så snabbt men jag hade flyt! Jag håller alla tummar å tår för en snabb återkomst...

    SvaraRadera