3 juli 2015

Masters SM 30 km Tempo i Sunne

Där satt den!!!
Efter debuten med att tävla inom veteran klass i cykel 2010 så har jag till slut nått ett av mina mål.
Att ta medalj på ett sm lopp i tempo!!!!
Idag hände det alltså jag kom trea, fattar ni?
Trea i klassen H55!
Kan inte vara annat än nöjd alltså!
Det var en tuff tempobana som krävde en hel del av oss åkare. Jag valde att satsa allt från början och försöka ligga i så gott det gick även när tröttheten kom. Å så blev det!
På uppvärmningen såg jag att garmin cykeldatorn sa att det var 30 grader varmt, så bra! Min kropp svarar nämligen så bra när det är just varmt, ju varmare ju bättre... Så en något lugnare uppvärmning då än vanligt sen iväg med rätt höög intensitet!
Såg efter vändet att jag låg bra till tror jag hade kört ifrån den som startade minuten bakom mig med närmare 2 minuter! Då förstod jag att jag gick bra idag.

30 km SM tempo
Sen bara fortsätta ösa på in mot Mårbacka. För att sista 3 km:arna snitta 50 km/h och 290 watt!!!
Väl i mål så körde jag en kort nedvärmning och sen lasta in hojen i bilen. Sedan snabbt till prisutdelningen eftersom jag hört att jag visst ska upp på pallen minsann :-)




1:a Tommy Flognfelt, 2:a Christian Lenz och 3:a Jag då! :-)
Så här glad kan en tredje plats medaljör se ut!


Å så belöningen plankstek till middag!


13 kommentarer:

  1. Grattis! Mycket bra kört

    SvaraRadera
  2. Starkt Mazze!! Riktigt roligt och ett bra lopp. Att nå sina mål gör man inte ofta, så njut.

    SvaraRadera
  3. Tack grabbar!
    Ja det var en skön känsla.
    Å bra kört Tomas för övrigt!
    Du gör helt rätt som satsar på tempo du är stark som få!

    SvaraRadera
  4. Grattis Mats! Härlig känsla att sätta upp mål o genomföra dem. Du levererade när det verkligen gällde.
    /Fredrik

    SvaraRadera
  5. Tack Pär!
    Känns bra nu rent av nöjd! ;-)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Grattis bra kört
    /ltlargab

    SvaraRadera
  7. Tack Lasse!
    Så djävla skönt!

    SvaraRadera
  8. Grattis Mazze!!! Kul att Ridley-raketen fick göra nytta :-)
    /Håkan

    SvaraRadera
  9. Tack Håkan! Ja äntligen fick jag ut max ur både mig å hojen.
    Måste byta till ett större framdrev inser jag nu jag trampar ur
    53:an i nedförsbackarna. Det blir att kontakta Jorma det!

    SvaraRadera