5 maj 2015

Jobbpendling hem och Hill intervals 10X90 secs, 20 min at CP60

Phuhu!
Det vart precis så där jobbigt som jag misstänkte det skulle bli.
Men ändå bra, passet var grymt hårt!

Korta rundan hem som uppvärmning
Började med att ta kortaste vägen hem från jobbet det vart en perfekt uppvärmning inför Hill intervals 10X90 secs, 20 min at CP60 på trainern!!!

Intervallpass
Det gjorde att jag väl hemma, drog av allt utom knickers, bytte till tunnare strumpor å startade upp tacxen... Sen direkt igång med passet utan bedövning, första 60 sekunderna på CP6, därefter attackläge i 30 sekunder CP1, vila 3 minuter... Det var något så genomdjävulskt jobbigt så det fanns nästan inte på kartan eller så vare att man chockade kroppen totalt så där pang på bara.
Å så där fortsatte jag 9 gånger till dvs totalt 10 intervaller, efter sista 90:an 3 minuters vila sedan på enligt planeringen med ett CP60 i tjugo minuter. Nu handlade det om att överleva och inte bränna upp ljuset helt, låg precis på marginalen i stort sett hela tjugan meen det gick ja det gjorde faktiskt det! :-)


Har reviderat tabellen och plockat bort första intervallen eftersom den inte genomfördes enligt plan! Det är ett korrekt snitt på alla intervallerna nu, den första vart galen i och med att jag drog igång den direkt på uppstart men inte hade varken rätt effekt eller puls för 60 respektive 30 sekunders intervallerna.
Vad var jobbigast? Hmm! 9:e och 10:e intervallerna 30 sekunders intervallerna på CP1 utan tvekan då brann mina ben som en majbrasa... Strax efter kommer sista 5 minuterna på tjugan där fick man fokusera ordentligt för att inte tappa CP60 effekten! Men det gick som jag tidigare konstaterat. Visst äre härligt med intervallträning va!! ;-)
Mee like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar