26 mars 2015

Sådär ja!

Då var träningsdagen slut då!
Började med 30 minuter gym, ben, axlar, bröst och coreträning. Eller mer specifikt,
Benpress, bänkpress, marklyft, situps, ryggresningar, plankan, lats, tricepcurl, bicepcurl, dips och till sist cablecross. Kryddade anrättningen med 15:48 roddmaskin på ungefär 120-130 watt i snitt så var gympasset klart. Snabbt ombyte och på med mitt nya Powertap PowerCal Ant + puls- och effektband som frugan så snällt kom förbi med under min lunch när postnord precis levererat :-)
Gick som en dans att få igång effektmätningen, menu, verktyg, cykelinställningar, cykelprofiler, välj aktuell cykel, ANT+ Kraft, Kraftmätare välj Ja! Å vips haru en effektmätare på hojen!!!
Nu kom det jag inte fattade, ingen puls?!?! Höll på söka i säkert fem minuter i menyerna innan jag till slut kom på att den är ju säkert också ANT +!
In i menu igen, verktyg, cykelinställningar där scrollar man ner till puls och väljer rätt å slätt ANT+ Puls, Pulsövervakare välj Ja! Å vips har man även puls igen :-)
Svårare än så var det inte. Nu körde jag ju ett after weights pass alltså väldigt lätt så någon större effekt var det inte att räkna med vilket den inte heller gjorde.
Å för de som är nyfikna här finns en riktigt riktigt bra recension!
Bike Habit!

Jobbpendling hem

Powercal effektmätaren tyckte att jag levererade 119 watt i snitt vilket nog kan stämma med tanke på att pulsen var rätt beskedliga 121(71%) BPM!
Jag får se hur den mäter när jag slår på å kör hårt men helt klart intressant pryl det här!
Totalen för dagen, 2:06:05, 31,23 km cykel, 3420 meter roddmaskin och 30 minuter styrke! Å där var dagens siffror då...
Jag har börjat fundera på att slänga på slicksen på 29:ern men men jag vete katten om jag törs riktigt ännu. Det är ju nattkallt och därmed riktigt isigt på några ställen under morgonpendlingen väntar nog ett tag till med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar