2 januari 2015

Morgonpendling till jobbet



Ojdå! :-)
Körde visst mitt snabbaste 29:er pass till jobbet idag! Det var bra fäste nu på morgonen grå frusen is då finns fästet. Så det var bara att stå på då... Det gjorde gubben å väl framme på jobbet när jag pausade klockan så ser jag att jag har en ny rekordtid på jobbpendlingen 12,8 - 12,9 km! Inte illa det får man vara nöjd med kan man tycka. Körde passet som imorse var 12,86 km på 30:33 och hade enligt Strava 235 watt(2,70 w/kg), 60 hm snittade för första gången i vinter över 25 km/h närmare bestämt 25,3 km/h!!! 135(80%) BPM snittpulsen och 150(89%) BPM i maxpuls samt 74 RPM kadens! Ser att jag de drygt sista 6 km:arna av passet hade 142(84%) BPM i puls!

Jobbpendling

Cyklar oftast samma sträckning till och från jobbet dvs från mig genom byn förbi kläppenskolan upp till färjevägen vänder där åter till byn men vänster vid kläppenskolan uppför backen och så rondellen innan sjukhuset till baksidan där jag stänger av klockan vid ambulansutfarten! Blir nästan 13 km vilket känns som lagom när det är kallare ute men idag hade man ju kunnat cykla länge till det är ju både varmt och kanonfäste för tillfället! Men det var ju det här med jobbet också vet ni vad ;-)

Nästan så här då! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar